-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51214 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:8

براي كسي كه نوار مبتذل گوش مي دهد و مي گويد: (يك سرگرمي سالم فراهم كنيدتا نوار گوش ندهم واوقات فراغت را با آن پر كنيم) چه جوابي بايد داد؟
در دين مقدس اسلام احكام الهي تغيير نمي كنند و هيچ چيز باعث حرام شدن حلال ها و حلال شدن حرام ها نمي شود، از طرفي جداي از مقررات و احكام ديني هيچ مقرره اي حتي غيرديني به اندك بهانه اي فرو نمي ريزد، مگر انسان ها با احساس گرسنگي در خيابان به خود اجازه سرقت مي دهند؟! مگر آدميان به محض احساس اندكي گرما به خود اجازه لخت شدن و برهنه گشتن مي دهند؟ كدامين قانون اجازه چنين رفتارهاي بي حد و مرزي را مي دهد؟ اگر احساس اندك تنگنا، مجوز در عملي گردد ديگر ارزشي باقي مي ماند؟ آيا امنيت اخلاقي و شخصي واجتماعي و حيثيتي پايمال نمي گردد؟ حتي خانواده هاي خودمان از اين پديده سخت تهديد نشده و متزلزل نمي شوند؟ بي ترديد در اين صورت سنگ روي سنگ بند نمي شود، چون تنها هوا و هوس و نياز معيار رفتار مي شود نه تدبير و قانون مقررات و پرواضح است كه اين حالت را هر شخصي مردود دانسته و باطل مي شمارد تا چه رسد به فرد مسلمان تحصيل كرده اي همچون دانشجو. بنابراين بايد نيازها و خواسته ها را از طريق مشروع و قانوني و باكمترين پيامد منفي تأمين نمود. درست است كه بيكاري خوب نيست و آدمي نيازمند سرگرمي است ولي براي پر شدن اوقات فراغت نبايد هر كاري را انجام داد هر چند ضرر و آسيب آن از بيكاري بيشتر باشد. دوست عزيز، اوقات فراغت را مي توان با اعمال و فعاليت هايي پر نمود كه افزون بر جلوگيري از فراغت، ثمره نيز داشته و نتيجه اي را عائد آدمي مي سازد تا چه رسد به آن كه موجب ضرر بيشتر گردد. مثلاً مطالعه، انجام كارهاي هنري مورد علاقه، ورزش و تفريحات سالم و مانند اين از جمله اموري هستند كه افزون بر پر كردن اوقات فراغت، سود و ثمره اي را براي آدمي دنبال مي آورند و شخص خردمند هرگز براي فرار از بيكاري به ضرر پناه نمي آورد. كه در اين صورت آن بيكاري كه نتيجه آن به دست نياوردن سرمايه است به مراتب از كارهاي زيان آور كه ثمره آن از دست دادن سرمايه و حتي كسب ضرر و زيان است بيشتر است. دوست عزيز، بيكاري موجب اتلاف و به هدر رفتن سرمايه مي گردد و كار نيك موجب كسب ثروت مادي و معنوي و كار زشت و ناپسند موجب كسب ضرر و زيان. حال خوب بگوييد بيكاري بهتر است يا پر كردن بيكاري به اعمال ناروا. بي ترديد به هدر دادن سرمايه بهتر از متضرر شدن است و بهترين كار آن است كه در اوقات فراغت به تحصيل كمالات مادي و معنوي بپردازيم كه در اين صورت نه تنها سرمايه از كف نرفته بلكه ثروت ما افزون گشته است. در پايان بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه اگر شما دوستانتان را از گوش دادن به نوارهاي مبتذل نهي كنيد و آنها در جواب بگويند ما سرگرمي ديگري نداريم، بنابراين نوار گوش مي كنيم، منطق درستي نيست، زيرا اگر بخواهيم اين منطق را پياده كنيم با كمترين كمبودي و با جزئي ترين نارسايي هر كاري را حلال خواهيم دانست. اگر وضع مالي ما خوب نبود مي گوييم! يا از راه حلال به ما پول برسان يا اين كه از راه هاي خلاف پول به دست مي آوريم و همين طور در موارد ديگر. البته صحيح است كه بايد امكانات متعارف براي تفريح و سرگرمي فراهم باشد، اما اين هم نسبي است و هر مقدار امكانات كه باشد شخص مي تواند بگويد كافي نيست. مطمئناً دوستان شما به حداقلي از امكانات تفريحي و ورزشي دسترسي دارند اما لابد اين مقدار را كافي نمي دانند!

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.